Minden, amit a természetes édesítőszerekről tudni kell (stevia, xilit, eritrit)

Minden, amit a természetes édesítőszerekről tudni kell (stevia, xilit, eritrit)

4 természetes édesítőszer, ami jót tesz az egészségednek


A finomított cukor elhagyása az étrendből nehéz lehet.
De tudva azt, hogy milyen hihetetlenül káros lehet a cukor, mindenképpen megéri az erőfeszítést.
Szerencsére nagyon sok édesítőszer található a természetben, amelyek valóban jót tesznek az egészségnek.
Kevés bennük a kalória, alacsony a fruktóz-tartalmuk, az ízük pedig nagyon édes.
Itt van 4 természetes édesítőszer, amely igazán egészséges.

1. Stevia (sztívia)

A Stevia egy nagyon népszerű, alacsony kalóriatartalmú édesítőszer.
A kivonat egy stevia rebaudiana nevű növény leveleiből származik.
Ezt a növényt dél-Amerikában évszázadok óta édesipar céljából és gyógyászati célokra termesztik.
Számos édes vegyület található a stevia levelekben, a legfontosabbak a stevioside és a rebaudioside Mindkettő sok százszor édesebb, mint a cukor.
A stevia nagyon édes, de gyakorlatilag nincs benne kalória.
Vannak olyan embereken végzett tanulmányok, amelyek azt mutatják, hogy a stevia jótékony hatással van az egészségre:

If you need to sweeten something, Stevia may be the healthiest choice.

However… many people really hate the taste of Stevia. It does depend on the brand though, you may need to experiment to find one that you like.

• A magas vérnyomást a stevia 6-14% -kal csökkentheti. Azonban nincs hatása a normál vagy enyhén magas vérnyomásra.
• Kimutatták, hogy a stevia csökkenti a cukorbetegek vércukorszintjét.


Vannak olyan patkányokon végzett vizsgálati eredmények is, amelyek azt mutatják, hogy a stevia javíthatja az inzulinérzékenységet, csökkenti az oxidált LDL-koleszterinszintet és csökkenti a meszesedést az artériákban.
Ha édesíteni szeretnél valamit, a stevia lehet a legegészségesebb választás.
Azonban sokan nagyon utálják a stevia ízét. Ez a márkától függ, ezért lehet, hogy többet ki kell próbálni, hogy megtaláld azt, amelyiknek szereted az ízét.

Alsó sor: A stevia egy természetes, kalóriamentes édesítőszer, amely csökkentheti a vérnyomást és a vércukorszintet is.


2. Eritrit

Az eritrit egy másik alacsony kalóriatartalmú édesítőszer.
Ez egy olyan cukoralkohol, amely bizonyos gyümölcsökben természetes módon fellelhető, de ha porított eritritet vásárolsz, akkor azt valószínűleg ipari folyamatokon keresztül állították elő.

0,24 kalóriát tartalmaz grammonként, vagy körülbelül 6% kalóriát a cukrokból, az édesség 70% -ával.
Az eritrit nem serkenti a vércukor-, és az inzulinszintet, és nincs hatással az olyan biomarkerekre, mint a koleszterin vagy a trigliceridek (7).
A szervezetbe a bélből szívódik fel, de végül változatlanul távozik a veséken keresztül.
A vizsgálatok azt mutatják, hogy az eritrit nagyon biztonságos. Azonban ugyanúgy, mint más cukoralkoholok, túlzott fogyasztása emésztési problémákat okozhat.
Az eritrit ízében nagyon hasonlít a cukorra, bár enyhe utóíze van.
Nem mondanám, hogy az eritrit "egészséges" - de nyilvánvalóan nem tűnik károsnak, illetve a szervezetünk számára jobban tolerálható, mint a legtöbb egyéb cukoralkohol.
Alsó sor: Az eritrit egy nagyon édes, de alacsony kalóriatartalmú cukoralkohol. A vizsgálatok azt mutatják, hogy nagyon biztonságos fogyasztani, bár nagy dózisban emésztési problémákat okozhat.

3. Xilit

A xilit egy a cukorhoz hasonló édességű cukoralkohol. (a xilit másik neve a nyírfacukor, vagyis a xilit és a nyírfacukor egy és ugyanazon édesítőszer)
2,4 kalóriát tartalmaz grammonként, vagy a cukor kalóriaértékének körülbelül 2/3-át.
Úgy tűnik, hogy a xilit bizonyos előnyökkel jár a fogak egészségére nézve, csökkentve az fogromlás és a fogszuvasodás kockázatát.
Javíthatja a csontsűrűséget is, és elősegítheti a csontritkulás megelőzését. A xilit nem emeli a vércukorszintet vagy az inzulinszintet.
Ugyanakkor hasonlóan más cukoralkoholokhoz, nagy dózisban mellékhatásként emésztési nehézségeket okozhat.
Amennyiben kutyát tartasz az otthonodban, a xilitet javasolt távol tartani a háztartástól, mert az kutyák számára nagyon mérgező.
Alsó sor: A xilit nagyon népszerű édesítőszer. Ez egy cukoralkohol, kb. 2,4 kalóriával grammonként. Van néhány fogegészségre vonatkozó előnye, javíthatja a csontsűrűséget valamint csökkentheti a csontritkulás kockázatát.

4. Yacon szirup


Nemrég megvizsgáltam egy meglehetősen egyedi édesítőt, amelyet yacon szirupnak hívtak.
A yacon növényből származik, amely dél-Amerikában az Andokban őshonos.
Ez az édesítőszer a közelmúltban egyre népszerűbbé vált fogyás kiegészítésként, mert egy tanulmány szerint jelentős fogyás érhető el vele túlsúlyos nőknél.
Nagyon gazdag fruktooligoszacharidokban, amelyek oldható rostokként működnek, amelyek táplálják a jó baktériumokat a bélben.
A yacon szirup segíthet székrekedés ellen, és számos előnye van a benne található nagy mennyiségű oldható rostnak köszönhetően.
Egyszerre ne fogyassz belőle túl sokat, mert emésztési problémákat okozhat.

Alsó sor: A yacon szirup nagyon magas a frukto-oligoszacharidokban, ami a jó baktériumokat a bélben táplálja. Hasznos lehet székrekedés ellen, és segíthet a fogyásban.

 

Mi a helyzet a "kevésbé rossz" cukrokkal, mint pl. a mézzel?


Számos népszerű édesítőszer van, amelyet az egészségtudatos emberek gyakran cukor helyett fogyasztanak.
Ide tartozik a kókuszcukor, a melasz, a méz és a juharszirup.
Nemrég írtam egy cikket, amely szerint ezek nem sokban különböznek a cukortól.
Talán valamennyivel kisebb mennyiségben tartalmaznak gyümölcscukrot illetve némi tápanyag is megtalálható bennük, de a májunk számára valójában nem lesz érzékelhető a különbség.
Azonban feltétlenül tisztáznunk kell valamit.
A cukor káros hatásai minden esetben függenek a kontextustól. A tanulmányok többségét olyan embereken végzik el, akik már eleve sok szénhidrátot fogyasztanak, „nyugati” módon táplálkoznak (junk food, stb.).
Azok számára, akik túlsúlyosak és / vagy inzulinrezisztensek, nagy mennyiségű cukor fogyasztása egyenesen mérgező lehet.
Vannak olyanok, akik teljesen el akarják kerülni a cukor alapú édesítőszereket. Ez magában foglalja az élelmiszerfüggőket, a falási rohamokkal vagy egyéb étkezési zavarokkal küzdők, és azokat, akik nagyon alacsony szénhidrát-tartalmú, ketogén étrenden vannak.
Mások kis mennyiségben ehetnek cukrot, bármilyen káros hatás nélkül. Mármint még mindig csak tartalmatlan kalóriákat fogyasztanak így, amely ráadásul a fogak számára rossz ugyan, de nem károsítani az anyagcserét, okoz zsírmájat, vagy rombolja másként az egészséget.
Ha te is szeretsz egészségesen étkezni, de egészséges hozzávalókkal szeretnél sütni is, akkor a természetes cukoralapú édesítőszerek, mint a méz használata semmilyen káros hatással nincs, ha az ételeid többsége valódi élelmiszereket tartalmaz.
Egészséges, valódi élelmiszer alapú étrend esetén ezeknek a természetes cukroknak a kis mennyiségben való fogyasztása nem okoz kárt.


Kapcsolódó termékek:

Baba Kókuszcukor (350g)

Baba Kókuszcukor (350g)

Kókuszcukor hatása, előállítása és energiatartalmaKókusz cukor (vagy más néven kókusz cukor , kókusz..

990Ft 1 490Ft

OCSO - Cuki xilit (1000g)

OCSO - Cuki xilit (1000g)

A hozzáadott cukor az egyik legegészségtelenebb dolog a modern diéta szemszögéből nézve. Ez volt a f..

2 390Ft 2 990Ft

Stevida édesítő por (250g)

Stevida édesítő por (250g)

Stevida édesítőszer. Glikémiás indexe: 0 Kalória tartalma: 0.A Stevia Por megközelíthetőleg 250-30..

2 090Ft 2 390Ft

Trendavit Xilit (500g)

Trendavit Xilit (500g)

1:1 arányban képes helyettesíteni a hagyományos cukrot. Kalória tartalma és GI-mutatója egyaránt 0..

1 390Ft